10/05/2013
Zaawansowana przebudowa architektury portu w Palermo stanowi utrudnienie dla pasażerów. Płynność przepływu osób została zapewniona dzięki systemowi paneli i bram Securifor firmy Betafence.
Przebudowa w porcie Palermo została już rozpoczęta w Stazione Marittima. Za projekt architektoniczny odpowiedzialny jest Italo Rota, za którego sprawą port przemieni się w prawdziwie futurystyczny obiekt, zbudowany ze szkła i stali, z panoramicznymi windami, instalacjami świetlnymi tworzącymi efekt dna morza, jak również ze strefą restauracyjno-sklepową.
Najważniejszym powodem remontu portu jest konieczność dostosowania strefy portowej do aktualnych trendów związanych z obsługą, infrastrukturą usługową i logistyką. Zmiany obejmują następujące kwestie:
Nowoczesna architektura będzie połączona z zabytkowymi częściami obiektu. Fasada z lat 40-stych XX wieku i inne konstrukcje zostaną oczyszczone, odrestaurowane i połączone z dobudowanymi, nowoczesnymi elementami.
Całość toczących się prac budowlanych mocno utrudnia korzystania z terenu portu, dlatego została stworzona tymczasowa konstrukcja do obsługi pasażerów. Przepływ osób w dwu kierunkach zabezpiecza system paneli i bram, dostarczonych przez oddział firmy Betafence z Tortoreto.
Ogrodzenie składa się z paneli Securifor, zamontowanych na słupach prostokątnych z listwą zabezpieczającą. Dodatkowo każdy panel został osadzony w stalowej ramie dla zwiększenie sztywności konstrukcji. Dwuskrzydłowe bramy wypełniono panelem Securifor i w dolnej części uzupełniono profilem poziomym. System został w całości pomalowany warstwą białego poliestru. Do ogrodzenia wejść do trapów użyto przenośnych paneli Tempofor F2, osadzonych w podstawach i wspartych podwójnymi bocznymi podpórkami.
Port Palermo należy do grupy największych portów pasażerskich i wycieczkowych w południowych Włoszech. Stąd wyruszają promy do takich miast jak Neapol, Genua czy Tunis. Odlatują stąd również wodoloty na Wyspy Liparyjskie i wyspę Ustica. Port tętni życiem. W 2007 roku skorzystało z jego usług 2,3 mln osób.
Obsługuje się tu także ruch towarowy. W stoczniach zlokalizowanych w porcie budowane są statki pasażerskie i towarowe.