03/10/2013
Palisadowe bramy skrzydłowe Robusta zabezpieczają teren zabudowań kolejowych w Luksemburgu.
Państwo Luksemburg jest jednym z najmniejszych krajów w Europie i posiada własne linie kolejowe. Mimo swoich rozmiarów Księstwo nie jest wolne od aktów wandalizmu, kradzieży czy niszczenia mienia. Z tego powodu do ochrony infrastruktury władze kolei wykorzystały sprawdzone, skuteczne rozwiązania. Magazyny, warsztaty naprawcze, depozyty kolejowe oraz trakcje zostały zabezpieczone przez trudne do sforsowania ogrodzenia.
W celu najlepszego zabezpieczenia dostępu do terenu obszarów zabudowań kolejowych wykorzystano bramy skrzydłowe Robusta, idealnie nadające się do silnej eksploatacji. Wśród nich znalazły się bramy jedno- i dwuskrzydłowe, wyposażone w blokady bezpieczeństwa i listwy zębate (utrudniające pokonanie ich górą).
Konstrukcja bramy zawiera 2 główne elementy:
Bramy zostały pokryte podwójną powłoką antykorozyjną:
Przeczytaj więcej o powłokach antykorozyjnych stosowanych przez Betafence. |
---|
Luksemburskie koleje powstały w 1859 roku, łącząc komunikacyjnie miasta leżące w trzech krajach: belgijskie Arlon, Luksemburg i francuskie Thionville. Dziś kolej liczy blisko 300 km i jest w większości zelektryfikowana. W Księstwie znajduje się 60 stacji lub przystanków kolejowych, a pociągi kursują regularnie i punktualnie. Na głównych liniach – co 30 minut, a na lokalnych – co godzinę. W 2009 roku w kraju wybudowano 217 km torów kolejowych.
Luksemburg przecinają linie włoskie i francuskie o znaczeniu międzynarodowym. Od 2007 roku przez Księstwo przejeżdżają szybkie pociągi francuskich linii TGV.