NYLOFOR 3D - WARSAW - POLSKA

Panele Nylofor 3D chroniące tory dla Pendolino Rodzina włoskich pociągów – elektrycznych zespołów trakcyjnych Pendolino – zawitała do Polski już w 2013 roku, kiedy to do naszego kraju sprowadzono cztery pojazdy w celu przetestowania ich skuteczności i sprawności na naszych torach.

Podczas owych testów osiągnięto najwyższą prędkość w historii eksploatacji pociągów Pendolino na świecie – 293 km/h. Ostatecznie w 2014 roku rozpoczęły one kursowanie w ramach nowej kategorii pociągów Express InterCity Premium obsługującej relacje łączące Warszawę z Gdynią, Katowicami, Krakowem, i Wrocławiem. Ich maksymalna prędkość waha się miedzy 200 a 250 km/h. Nic dziwnego, że firma PKP IC musiała zadbać o odpowiednie odgrodzenie torowiska, po którym porusza się tak szybki pojazd od otaczających je terenów. Względy bezpieczeństwa były tu najważniejsze. To dlatego w Warszawie postanowiono zamontować panele ogrodzeniowe od firmy Betafence. Wytrzymałość stała się głównym priorytetem, dlatego zdecydowano się na ogrodzenie z rodziny Nylofor – wzdłuż torów, na łącznej długości 0,8km postawiono panele ogrodzeniowe Nylofor 3D. Dlaczego zdecydowano się właśnie na ten system? Po pierwsze ze względu na jego właściwości. Panele ogrodzeniowe Nylofor 3D odznaczają się nieprzeciętną sztywnością i nadzwyczajną wytrzymałością na działanie wszelkich bodźców zewnętrznych. Zawdzięczają to m.in. metodzie wykonania. Są one tworzone z ocynkowanych drutów stalowych pokrytych powłoką poliestrową o wysokiej wytrzymałości. Trwałość powłoki uzyskuje się dzięki procesom termoutwardzania w wysokich temperaturach (tzw. wypiekania).

Dodatkowej sztywności panelom nadaje poziome profilowanie, dzięki czemu cały system ogrodzeniowy skutecznie zabezpiecza zarówno teren firmy czy warsztatu, jak również stanowi świetną ochronę w przypadku obiektów znajdujących się na otwartych przestrzeniach (jak w przypadku torów, po których porusza się Pendolino). Wszystkie elementy systemu zostały zaprojektowane w taki sposób, aby montaż przebiegał jak najbardziej profesjonalnie. Niezależnie od tego, czy zamontuje się je na słupach EL, które: a) można wcześniej zabetonować, b) posiadają szeroki zakres zastosowań, czy na prostokątnych słupach na obejmy, które zapewniają: a) długie użytkowanie, b) szczególne bezpieczeństwo całego systemu ogrodzeniowego, instalacja systemu ogrodzeniowego Nylofor 3D przebiega szybko i bezproblemowo. Kolejna zaletą wybranych paneli okazała się ich odporność na warunki zewnętrzne, bez potrzeby regularnej i częstej konserwacji. Jest to szczególny atut, jako że długość ogrodzenia oraz jego bliskie położenie względem torów, po których porusza się pociąg z prędkością ok. 200 km/h, uniemożliwiałyby częste dokonywanie renowacji całego systemu. Dzięki temu, że panele Nylofor 3D nie wymagają nadmiernego dbania o ich zewnętrzną powłokę, okazały się najlepsze dla tej inwestycji. System Nylofor 3D standardowo dostępny jest w kolorze zielonym oraz ocynku ogniowym, natomiast w zależności od Twoich potrzeb istnieje możliwość zamówienia wielu innych kolorów z palety RAL. W przypadku ogrodzenia wykonanego dla PKP InterCity zdecydowaliśmy się na podstawowy, zielony kolor, który nie wyróżnia się nadmiernie od otoczenia, ale mimo to stanowi wyraźną granicę między torowiskiem a otaczającymi je polami. Ważny był dla nas także komfort podróżujących w samych pociągach. Nie chcieliśmy by jedyne co widzieli podczas podróży przez wyznaczony odciek to przytłaczające ogrodzenie. To dlatego zrezygnowaliśmy z możliwości wypełnienia paneli specjalnymi przesłonami. Dzięki temu podróżujący wciąż mogą podziwiać okolicę w trakcie jazdy.

Ostatecznie zainstalowano około 800 metrów ogrodzenia, które już od 2013 roku doskonale odgradza tory, po których porusza się najszybszy w naszym kraju pociąg, od otaczających je terenów. Wszystko, by zapewnić maksymalne bezpieczeństwo dla osób, które znalazłyby się zbyt blisko pędzącej maszyny.

Powiązane referencje

Do góry