"SARDEGNA ARENA"
Bezpieczeństwo w rekordowym czasie, dzięki systemowi Publifor

27/02/2018

betafence-dettaglio-publifor-580x275.jpg
betafence-publifor-cantiere-580x275.jpg

To innowacyjny projekt wykonany w rekordowym tempie, inwestycja o budżecie 8 milionów euro. „Sardegna Arena” to zrealizowany w 127 dni tymczasowy stadion, na którym od 10 września można oglądać mecze drużyny Cagliari, dopóki nie powstanie nowy stadion w miejsce dawnego Sant’Elia. 

Tymczasowy stadion, mogący pomieścić 16 233 widzów, powstał na terenie parkingów sektora dla VIP-ów dawnego stadionu Sant’Elia i dzieli się na 5 sektorów: Main Stand - trybuny głównej krytej oferującej 3272 miejsc, odkrytej trybuny dla VIP-ów po stronie wschodniej, łuku północnego z 4313 miejscami dla kibiców gospodarzy, łuku południowego z 3889 miejscami oraz sektora dla gości, w którym dostępnych jest 415 miejsc.

Jako że obiekt ma charakter tymczasowy, zbudowano go w całości ze stalowych półproduktów. Trybuny, o znacznym nachyleniu, gwarantują doskonałą widoczność pola gry, a ławki powstały „w stylu angielskim”, co oznacza, że zamontowano je bezpośrednio na stopniach trybuny głównej. Elementem wyróżniającym stadion jest kryta trybuna główna, będąca odrębną strukturą w stosunku do pozostałych sektorów ułożonych w kształcie podkowy, w której znajduje się muzeum z pamiątkami i nagrodami z 97-letniej historii klubu czerwono-niebieskich.

Wokół obiektu zaplanowano wykonanie mobilnego ogrodzenia z materiałów atestowanych, ponieważ stadion Sardegna Arena zostanie rozebrany, jak tylko powstanie nowy stadion, co przewidywane jest na 2019 rok. Z tego względu wybrano Publifor® firmy Betafence, modułowy i mobilny system zabezpieczający przed niepożądanym wtargnięciem, opatentowany w Tortoreto (TE) przez Dział Inżynierii.

 

Sprawiamy, że kupowanie ogrodzenia jest łatwiejsze niż kiedykolwiek przedtem.

Poznaj ofertę naszego sklepu internetowego

 

betafence-barriere-publifor-580x275.jpg
stadio-cagliari-publifor-580x275.jpg

Obiekt znajduje się nad morzem, trzeba więc było postawić na materiały trwałe i odporne na korozję.

System ogrodzeń, stosowany najczęściej na stadionach Serie A i B dla zapewnienia bezpieczeństwa przy wykorzystaniu modułów Publifor, pozwolił z jednej strony na spełnienie wymogów bezpieczeństwa obiektów sportowych (rozporządzenie nr 61 z 18 marca 1996 r. oraz norma UNI 10121 część 1 i część 2 z czerwca 1992 r. oraz Ustawa Pisanu z 6 czerwca 2005, EN 13200-3, UNI/TR 11449:2012), a z drugiej na stworzenie modułowego ogrodzenia mobilnego, które można przenosić za pomocą zwykłych wózków widłowych, co jest istotne zważywszy na plany przebudowy. Każdy moduł składa się z podstawy wykonanej z blachy cynkowanej pokrytej poliestrem i wypełnionej betonem, na której instaluje się stalowy panel wykonany w technologii Nylofor 2DS. Siatka złożona z pojedynczych drutów pionowych i podwójnych drutów poziomych to element decydujący o wytrzymałości i solidności systemu.

W przypadku „Sardegna Arena” Publifor spełnia podwójną funkcję. Przede wszystkim na razie stanowi ogrodzenie placu budowy, co umożliwia prowadzenie prac budowlanych nad nowym stadionem; następnie system będzie wykorzystywany jako ogrodzenie stadionu i wstępna bariera selekcyjna, która pozwoli na usprawnienie dostępu kibiców do obiektu.

Oferta Betafence za każdym razem jest dostosowywana do indywidualnych potrzeb: w tym szczególnym przypadku zastosowano pojedyncze i podwójne wysięgniki, aby uniemożliwić niekontrolowany dostęp do obiektu zwłaszcza w miejscach wymagających specjalnych zabezpieczeń.

Zalety systemu Publifor nie ograniczają się jedynie do jego funkcjonalności. Jego estetyka sprawia, że łatwo adaptuje się do każdego otoczenia; istnieje również możliwość zaprojektowania indywidualnych rozwiązań dla podstawy i panelu. W przypadku tej konkretnej realizacji zleceniodawca wybrał kolor biały zarówno dla podstawy jak i dla panelu, aby system jak najlepiej współgrał w określonym kontekście architektonicznym.

Ogrodzenie dostarczone przez Betafence rozciąga się na 1200 mb, na co składa się 405 modułów Publifor i 53 bramy tego typu. Prace były wykonywane w dwóch etapach: pierwszy w kwietniu i drugi w czerwcu.


Do góry